ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

  » 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΜΟΧΩΡΙΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΧΟΒΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
  » 1ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » 1ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1997
ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ


 

 

 

 

 

 


© 2003, Αγωγή Υγείας, ΔΙ.ΔΕ. Φλώρινας
    κατασκευή δικτυακού τόπου
    Παπαχαρίσης Σπύρος
    Καθηγητής ΠΕ-18 Μηχαν. Ε.Ν.
    e-πικοινωνία

 

 



ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΧΟΒΟΥ
«Διαπροσωπικές Σχέσεις - Ψυχική Υγεία»

Παιδαγωγική ομάδα:
Ζούλα
Ευαγγελία
Παπαδοπούλου
Μαριάνα


Το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας που εφαρμόστηκε στο Γυμνάσιο Λεχόβου τη σχολική χρονιά 2002-2003 αφορούσε στο θέμα “Διαπροσωπικές σχέσεις - Ψυχική Υγεία” και περιλάμβανε δράσεις που στόχευαν να καλύψουν τη θεματολογία του προγραμματος “Ανακαλύπτω τον εαυτό μου μέσα από την σχέση μου με τους άλλους”.

Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός της εφαρμογής του έγινε σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο Αγωγής Υγείας κ. Π. Κοΐδη και στελέχη του Κέντρου Πρόληψης κατά των Ναρκωτικών του Ν. Φλώρινας.

Οι εκπαιδευτικοί που εφάρμοσαν το πρόγραμμα ήταν η Ζούλα Ε. ΠΕ2 και η Τόμα - Παπαδοπούλου Μαριάνα ΠΕ5.

12 συνολικά συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στον χώρο του σχολείου από τις 18 Δεκεμβρίου έως και την 20 Μαΐου, ενώ στις 2 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του προγράμματος εικαστική εκδήλωση αντιπολεμικού χαρακτήρα στην πόλη της Φλώρινας.

Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε στην επεξεργασία των ψυχοκοινωνικών παραγόντων που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά και διαίρέθηκε σε 2 ενότητες με θέμα ο “εαυτός μου” και “Η σχέση μου με τους άλλους”.

Σε ότι αφορά τρίτη ενότητα “Η σχέση μου με το περιβάλλον” το σχολείο εφάρμοσε παράλληλα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα “το δάσος της κοινότητας Λεχόβου”. Στη βασική θεματολογία αναπτύχθηκαν θέματα όπως η αυτοπεποίθηση, η ατομική ταυτότητα και τα συναισθήματα. Σε όλη τη διάρκεια της εφαρμογής του προγράμματος τα θέματα αυτά επανέρχονταν, καθώς θεωρήθηκε αναγκαία η εξοικείωση μ΄αυτά δεδομένου ότι τα μέλη της ομάδας ήταν έφηβοι ηλικίας 14-16 ετών. Ειδικά θέματα που απασχόλησαν την ομάδα ήταν: το σώμα μας, οι σχέσεις των δύο φύλων, οι σχέσεις με τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή μας, η σχέση με την ομάδα των συνομηλίκων και επιρροές που δεχόμαστε από την παρέα μας.

Μέσα από τη δράση ενισχύθηκε η υπευθυνότητα, η αυτοεκτίμηση, η προσωπικότητα και οι δεξιότητες των μαθητών.

Η εφαρμογή του προγράμματος είχε ως στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους νέους να μάθουν να αποφασίζουν και να ενεργούν συνειδητά σαν ατομα και σαν σύνολο για θέματα που αφορούν στην υγεία τους.

Το πρόγραμμα είχε τη στήριξη του σχολείου, των εκπαιδευτικών, του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, του Υπευθύνου Αγωγής Υγείας, της κοινότητας Λεχόβου και του Δήμου Φλώρινας.

Θετική για τους συντονιστές υπήρξε η παρακολούθηση σεμιναρίου από στελέχη του Κ.Ε.Ε.Λ. στη διάρκεια του προγράμματος, εφόσον βελτιώθηκε η μεθοδολογία και η στάση των συντονιστών εκπαιδευτικών.

Ελπίζουμε ότι η προσπάθεια που ξεκινήσαμε συνέβαλε ουσιαστικά στην υιοθέτηση υγιών στάσεων και συμπεριφορών ζωής σ΄ όλους τους εμπλεκόμενους και κυρίως ευελπιστούμε στη συνέχιση του προγράμματος την επόμενη χρονιά.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΣΧΑΝ ΣΤΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ

1. ΚΑΤΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
2. ΚΑΝΤΣΗΣ ΗΛΙΑΣ
3. ΡΙΣΜΑΝΗΣ ΚΟΣΜΑΣ
4. ΡΙΣΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
5. ΤΟΠΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
6. ΡΙΣΜΑΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
7. ΖΑΡΚΑΛΗ ΑΝΤΙΓΩΝΗ
8. ΚΑΡΑΛΙΑΤΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ
9. ΜΠΑΡΟΥΦΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
10. ΤΣΟΥΒΑΡΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
11. ΜΙΣΙΡΛΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
12. ΡΙΣΤΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
13. ΤΣΟΜΠΡΑΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
14. ΡΟΤΣΚΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
15. ΤΣΑΒΑΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
16. ΜΑΡΚΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
17. ΠΑΠΟΥΛΑΣ ΚΟΣΜΑΣ
18. ΚΑΡΑΛΙΑΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
19. ΦΩΛΙΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
20. ΠΑΠΑΖΗΣΗ ΗΛΙΑΝΑ
21. ΤΣΟΥΜΑΚΗ ΠΟΛΥΞΕΝΗ
 

 

 


« επιστροφή στην αρχική σελίδα

....