ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

  » 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΜΟΧΩΡΙΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΧΟΒΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
  » 1ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » 1ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1997
ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ


 

 

 

 

 

 


© 2003, Αγωγή Υγείας, ΔΙ.ΔΕ. Φλώρινας
    κατασκευή δικτυακού τόπου
    Παπαχαρίσης Σπύρος
    Καθηγητής ΠΕ-18 Μηχαν. Ε.Ν.
    e-πικοινωνία

 

 


title.gif (2645 bytes)


ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ


Στο πλαίσιο της σύμπραξης είχε προγραμματιστεί ένα επιμορφωτικό σεμινάριο για τους εκπαιδευτικούς υπεύθυνους των σχολικών μονάδων.

Η Επιμόρφωση ήταν διάρκειας εννιά ωρών και πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πρόληψης κατά των Ναρκωτικών Φλώρινας από την Ψυχολόγο του Κέντρου κυρία Ζιώγα Βικτώρια και τον κοινωνιολόγο κύριο Παπαθανασίου Δημήτριο.

Στο πρόγραμμα συμπεριλήφθηκαν τα εξής:

  • Συνεργασία του Κέντρου πρόληψης με την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Γνωριμία, προσδοκίες, στόχοι του Κέντρου πρόληψης.
  • Επικοινωνία - Διαπροσωπικές σχέσεις
  • Παρουσίαση εκπαιδευτικού Υλικού του ΥΠ.Ε.Π.Θ. “Ψυχική Υγεία - Διαπροσωπικές σχέσεις 11-14 ετών” και “Αρμενιστής”.
  • Χωρισμός ομάδων Παρουσίαση 1ης Ομάδας.
  • Παρουσίαση 2ης Ομάδας, αξιολόγηση.

Καθ όλη την διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος οι επιμορφούμενοι είχαν την επιστημονική στήριξη των στελεχών του κέντρου.

Οι υπεύθυνοι σχολικών μονάδων όμως είχαν την ευκαιρία κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος να παρακολουθήσουν και ένα δεύτερο σεμινάριο από στελέχη του Κέντρου Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων, τις ψυχολόγους κυρίες Γκόμα Φανή και Χαλκίδου Σοφία, και να επεξεργαστούν τα παρακάτω θέματα:

  • Βιωματικές ασκήσεις για γνωριμία και συνεργασία των μελών της ομάδας
  • Εφαρμογή ερωτηματολογίου αρχικής μέτρησης γνώσεων, στάσεων, προσδοκιών των μελών της ομάδας.
  • Χαρακτηριστικά - ρόλος του εκπαιδευτή
  • Καθορισμός στόχων - κανόνων - συμβολαίου προγράμματος.
  • Ανάλυση τεχνικών επικοινωνίας του εκπαιδευτή
  • Παρουσίαση διδακτικών τεχνικών, δραστηριότητες γνωριμιών, προθέρμανσης, τεχνική χωρισμού σε υποομάδες, ομαδική εργασία, δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης.
  • Ενίσχυση αυτοεκτίμησης - αυτοπεποίθησης.
  • Φύλλο και κοινωνικό φύλο.
  • Σεξουαλική Ταυτότητα.
  • Σεξουαλικοί μύθοι.
  • Νέοι και ανάγκες αυτών.
  • Παράγοντες που θέτουν σε κίνδυνο τους νέους.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη σεξουαλική συμπεριφορά των νέων.
  • Στίγμα της περιθωριοποίησης.

Αναμφίβολα οι εκπαιδευτικοί, παρόλο που είχαν παρακολουθήσει επιμορφώσεις και παλαιότερα, έμειναν πολύ ευχαριστημένοι από τη συμμετοχή τους και στα δύο σεμινάρια. γιατί ακολουθήθηκε μια προοδευτική διαδικασία και τα θέματα που πραγματεύτηκαν δεν αποτέλεσαν επαναλήψεις γνωστών από παλιότερα αντικειμένων.

Επιπλέον, κάποια από τα σχολεία που συμμετείχαν στη σύμπραξη και προσέγγισαν το θέμα των διαπροσωπικών σχέσεων και από την σεξουαλική πλευρά, είχαν τη στήριξη των στελεχών του Κέντρου Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων, φορέα ειδικευμένου σε ανάλογα θέματα.

Ευχαριστημένοι όμως έμειναν και οι επιμορφωτές από τη δυναμική της ομάδας των εκπαιδευτικών και από το επίπεδο συνεργασίας που αναπτύχθηκε σε όλη τη φάση της υλοποίησης του προγράμματος.

Αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας είναι ο σχεδιασμός για υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων σε συνεργασία με τους παραπάνω φορείς και τις επόμενες χρονιές.

Είναι βέβαιο ότι επιμορφώσεις που διενεργούνται από ικανούς επιμορφωτές δίνουν στους εκπαιδευτικούς τη δύναμη, τα ερεθίσματα, τα εφόδια και σίγουρα την αυτοπεποίθηση για μια αποδοτικότερη πορεία μέσα στο δρόμο της εκπαίδευσης.

 

 


« επιστροφή στην αρχική σελίδα

....