ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

  » 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΜΟΧΩΡΙΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΧΟΒΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
  » 1ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » 1ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1997
ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ


 

 

 

 

 

 


© 2003, Αγωγή Υγείας, ΔΙ.ΔΕ. Φλώρινας
    κατασκευή δικτυακού τόπου
    Παπαχαρίσης Σπύρος
    Καθηγητής ΠΕ-18 Μηχαν. Ε.Ν.
    e-πικοινωνία

 

 



1ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
«Αρμενιστής»

Παιδαγωγική ομάδα:
Ιωαννίδου
Πηνελόπη
Μπουντουλούλης Ευάγγελος


Ο Αρμενιστής ξεκίνησε το Μάρτιο του 2003. Ήταν ένα πρόγραμμα για το οποίο είχαμε ακούσει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα. Δεν είχαμε, όμως, ασχοληθεί ποτέ μαζί του. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, ακούσαμε και πάλι για το υλικό αυτό. Εκείνο το διάστημα ψάχναμε κάτι για να κάνουμε πιο ενδιαφέρον το “στηρίζομαι στα πόδια μου”, γιατί τα παιδιά είχαν αρχίσει να δείχνουν περιορισμένο ενδιαφέρον. Τη δεδομένη στιγμή μας φάνηκε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε να βρούμε.

Το προτείναμε στις δύο ομάδες που ασχολούνταν με το “στηρίζομαι στα πόδια μου” και δέχτηκαν με ενθουσιασμό τη νέα απόπειρα να συνεχίσουμε πλέον όλες τις δράσεις μας μέσα απο το ιστιοφόρο “Άλμπατρος”. Τον ενθουσιασμό των παιδιών δεν μπορούσαμε να τον συμμεριστούμε κι εμείς, οι συντονιστές, γιατί δεν ξέραμε αν θα ανταποκρινόμασταν στις απαιτήσεις του προγράμματος, να παίζουν συνεχώς το ρόλο τους σαν μέλη του πληρώματος του πλοίου. Μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε με όσα ξέραμε και στην πορεία ν' αντιμετωπίσουμε όποιο πρόβλημα εμφανιζόταν.

Το πρώτο σημαντικό πρόβλημα που έπρεπε να ξεπεράσουμε για ν' αρχίσει το πρόγραμμα ήταν οι ενδοιασμοί των παιδιών. Πίστευαν πως θα ήταν δύσκολο να δουλέψουν και οι δυο ομάδες μαζί. Έθεταν θέματα λειτουργίας της νέας ενωμένης, πλέον, ομάδας. Είπαν ότι θα είναι δύσκολο να εμπιστευτούν τα νέα παιδιά. Μίλησαν για προβλήματα εχεμύθειας της ομάδας και ζήτησαν να επιστρέψουν στον παλιό τρόπο λειτουργίας της. Τους εξηγήσαμε ότι μια και αρχίζουμε κάτι καινούργιο, μπορούμε να συμπεριλάβουμε και νέα πρόσωπα. Δέχτηκαν την εξήγηση, μα είπαν ότι σε περίπτωση που θα έχουν προβλήματα θα επιστρέψουμε στα παλιά. Βέβαια, τα παιδιά γνωρίζονται από το σχολείο και, ίσως, αυτό βοήθησε να καμφθεί η αντίστασή τους σχετικά εύκολα.

Τα παιδιά δούλεψαν με μεγάλο ενθουσιασμό και έδειξαν προθυμία να συμμετάσχουν σε όλες τις δραστηριότητες. Διασκέδασαν πολύ, προβληματίστηκαν αρκετά, κατέθεσαν εμπειρίες, μας εμπιστεύτηκαν τους φόβους, τις ανησυχίες τους και δεν αναφέρθηκαν ποτέ ξανά στη συνοχή της ομάδας. Ένιωσαν έτοιμα να μοιραστούν βιώματα, συναισθήματα και έδειξαν ότι είχαν ανάγκη την ομάδα και την ασφάλεια που τους πρόσφερε. Υπήρξε μία παραφωνία, όμως! Ένα μέλος της ομάδας, παρόλο που συμμετείχε κανονικά σε όλες τις συζητήσεις και δραστηριότητες, δεν μπόρεσε να μπει στο πνεύμα της. Πίστευε ότι δεν του δινόταν αρκετός χρόνος ομιλίας και ότι το πρόγραμμα δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες του, γιατί δεν αναγνωρίζονταν οι ηγετικές του ικανότητες. Τα υπόλοιπα παιδιά του είπαν ότι όλοι στην ομάδα είμαστε ίσοι και ο οποιοσδήποτε αρχηγός θα εκλεγεί από όλους και δεν θα αυτοανακηρυχθεί!

Όσον αφορά εμάς τους συντονιστές, ήταν μία ξεχωριστή εμπειρία. Διασκεδάσαμε μαζί με τα παιδιά, προσπαθήσαμε, όσο μπορούσαμε, ν' αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις του προγράμματος και των παιδιών και νομίζω ότι τα πήγαμε αρκετά καλά.

Δυστυχώς ο Αρμενιστής σταμάτησε όταν άρχισαν οι εξετάσεις των παιδιών! Ελπίζουμε του χρόνου να συνεχίσουμε το ταξίδι με τον ίδιο ενθουσιασμό και να φτάσουμε, επιτέλους, στον προορισμό μας.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΣΧΑΝ ΣΤΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ

1. ΜΑΝΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
2. ΒΑΡΣΑΜΑΚΗ ΧΡΥΣΑ
3. ΓΚΑΛΙΟΥΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
4. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
5. ΣΕΛΕΜΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
6. ΞΕΝΙΔΟΥ ΚΛΕΙΩ
7. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΗΝΑ
8. ΣΤΑΥΡΟΥ ΒΕΡΑ
9. ΡΟΜΠΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
10. ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΑΘΗΝΑ
11. ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
12. ΠΟΛΟΖΙΑΝΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
13. ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
14. ΤΟΥΡΙΑΝΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
15. ΚΥΡΑΤΣΟΥΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
 

 

 


« επιστροφή στην αρχική σελίδα

....