ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

  » 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΜΟΧΩΡΙΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΕΧΟΒΟΥ
  » ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
  » 1ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
  » 1ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ


ΥΛΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1997
ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ


 

 

 

 

 

 


© 2003, Αγωγή Υγείας, ΔΙ.ΔΕ. Φλώρινας
    κατασκευή δικτυακού τόπου
    Παπαχαρίσης Σπύρος
    Καθηγητής ΠΕ-18 Μηχαν. Ε.Ν.
    e-πικοινωνία

 

 



ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΜΟΧΩΡΙΟΥ
«Στηρίζομαι στα πόδια μου»

Παιδαγωγική ομάδα:
Καλαϊτζή
Αναστασία
Παπαχαρίσης
Σπύρος


Α. Δράσεις

Σύσταση της ομάδας.

Οι μαθητές αλληλοσυστήνονται μέσα από παιχνίδια γνωριμίας, ιδιαιτέρως ευχάριστα κατά κοινή ομολογία, και συντάσσουν το δικό τους κώδικα επικοινωνίας, το συμβόλαιο, το οποίο δεσμεύονται να τηρήσουν με υπευθυνότητα.

Ενημέρωση για τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και το AIDS από ειδικούς επιστήμονες του Κ.Ε.Ε.Λ. (Κέντρο Ελέγχου Ειδικών Λοιμώξεων) Θεσσαλονίκης.

Επίσκεψη στο γηροκομείο της Φλώρινας. Οι μαθητές, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, θέλοντας να μοιραστούν συναισθήματα αγάπης κι ενδιαφέροντος με ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, επισκέφτηκαν το γηροκομείο, κουβέντιασαν, τραγούδησαν και χόρεψαν με τους παππούδες και τις γιαγιάδες.

Β. Συμπεράσματα - Αξιολόγηση

Η συνεύρεση της ομάδας ήταν δύσκολη λόγω φόρτου μαθημάτων και αδυναμίας ύπαρξης κοινών διαθέσιμων ωρών. Οι συναντήσεις γίνονταν σε ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου (έχοντας μόνιμα το πρόβλημα της μετακίνησης των μαθητών από άλλα χωριά) ή στην καλύτερη περίπτωση σε ώρες που "κλέβαμε" από άλλες δραστηριότητες (γιορτές, περιπάτους) ή σε περίπτωση απουσίας καθηγητή).

Οι μαθητές, στις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν, είχαν τη δυνατότητα να εκφραστούν με άνεση σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης που αναπτύχθηκε σταδιακά ανάμεσα στα μέλη της ομάδας. Έδειξαν περισσότερο ενδιαφέρον σε συναισθήματα που "βγαίνουν" από τις σχέσεις με το οικείο περιβάλλον τους (γονείς, αδέλφια, φίλους) και βέβαια σε συμπεριφορές στο χώρο του σχολείου, κυρίως "αρνητικά" συναισθήματα που προκύπτουν από απόρριψη, διάκριση ή άδικη συμπεριφορά. Οι συζητήσεις ήταν ιδιαίτερα έντονες αλλά και γόνιμες, τις φορές που έπρεπε να καταλήξουν σε συμπεράσματα για το χειρισμό των συναισθημάτων τους και την αποφόρτιση του κλίματος σε δύσκολες καταστάσεις. Ήταν πιο εύκολο για τα παιδιά να αποτυπώσουν τα συναισθήματά τους γράφοντας ή ζωγραφίζοντας στο χαρτί παρά να εκφραστούν λεκτικά.

Παρατηρήθηκαν αλλαγές στη στάση και τη συμπεριφορά των μαθητών στο πλαίσιο της ομάδας, όμως η γενικότερη συμπεριφορά τους απέναντι στους υπόλοιπους μαθητές και καθηγητές δυστυχώς δεν άλλαξε σε ικανοποιητικό βαθμό.

Στο τέλος του προγράμματος οι μαθητές δημιούργησαν έντυπο με "οδηγίες" συμπεριφοράς και έκφρασης συναισθημάτων, μια δουλειά που έγινε με πολύ κέφι και προθυμία και χαροποίησε όλη την ομάδα.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΣΧΑΝ ΣΤΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ

1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2.ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ ΦΛΩΡΑ
3. ΑΠΙΔΟΠΟΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
4. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
5. ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΦΑΝΗ
6. ΔΡΑΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
7. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ
8. ΜΑΒΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
9. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
10. ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΝΑΤΑΛΙΑ
11. ΜΥΛΩΝΑΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ
12. ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΠΟΛΥΞΕΝΗ
13. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ
14. ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ
15. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
16. ΧΡΙΣΤΙΔΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΝΗ
 

 

 


« επιστροφή στην αρχική σελίδα

...