Διδακτική Θετικών Επιστημών και ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: Διεπιστημονική Προσέγγιση

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Η ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας και μάθησης των Μαθηματικών, των Θετικών Επιστημών και των ΤΠΕ αποτελούν αναγκαιότητα για την Εκπαίδευση και πεδίο αιχμής για την Έρευνα. Η διεπιστημονική προσέγγιση αναζητάει τις συνδέσεις, τις αλληλεπιδράσεις και τα όρια μεταξύ της Διδακτικής των Μαθηματικών, των Θετικών Επιστημών και των ΤΠΕ, τις κοινές περιοχές με άλλα πεδία και τις γνωστικές ιδιότητες, που αναδύονται σε τρία επίπεδα:
  • σε επίπεδο επιστημολογίας και μάθησης.
  • σε επίπεδο διδασκαλίας και σχολικής  μονάδας.
  • σε επίπεδο εκπαιδευτικής καινοτομίας και παιδαγωγικής.

Σε αυτούς τους άξονες περιεχομένου δομούνται τα σεμινάρια, διαρθρώνονται τα εργαστήρια και διαχέεται ο φόρτος εργασίας και παρακολούθησης του ΠΜΣ σε ένα πλήρες πρόγραμμα ετήσιας εντατικής φοίτησης (σύνολο 52 εβδομάδες) με 75 ECTS.

Αντικείμενο του ΠΜΣ είναι η παραγωγή και η διάχυση γνώσης στο χώρο της Διδακτικής των Θετικών Επιστημών (Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών και Επιστημών Πληροφορικής και Επικοινωνιών) και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της Εκπαιδευτικής Μηχανικής μέσα από τη θεώρηση Διεπιστημονικών προσεγγίσεων. Σκοπός του Π.Μ.Σ. είναι η εκπαίδευση και κατάρτιση εξειδικευμένων επιστημόνων ικανών να συμβάλλουν στο σχεδιασμό Διδακτικών Καταστάσεων για τη διδασκαλία των Θετικών Επιστημών με Διεπιστημονική προσέγγιση, με χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας και κατάλληλου Εκπαιδευτικού Υλικού κάθε είδους, καθώς και το σχεδιασμό Εκπαιδευτικών προγραμμάτων, περιβαλλόντων και εφαρμογών των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας προσαρμόσιμων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια) και σε κάθε μορφής περιγράψιμες συνθήκες εκπαίδευσης (τυπική, άτυπη, ανοικτή, δια βίου) με στόχο τη διεπιστημονική συγκρότηση της επιστημονικής γνώσης.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[ + ]