Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών από το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό Ο ειδικότερος ρόλος των Σχολικών Νοσηλευτών

Εγκύκλιος 159514/ΓΔ4/20-11-2020 (ΑΔΑ: 6ΤΒ446ΜΤΛΗ-ΦΘ1) του Υπουργείου Παιδείας

Με σκοπό την υποστήριξη μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών πρέπει όλα τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, τα οποία υπηρετούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ή και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε όλων των βαθμίδων που τελούν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, να προβούν, υπό τον συντονισμό των Προϊσταμένων / Διευθυντών των σχολικών μονάδων τους, στο σχεδιασμό και την οργάνωση της εξ αποστάσεως υποστήριξης και συμβουλευτικής.

Για την υλοποίηση του ανωτέρω σκοπού δύνανται τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού να παράσχουν εξ Αποστάσεως υποστήριξη και συμβουλευτική, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές εγκυκλίους και οδηγίες που έχουν αποσταλεί στις σχολικές μονάδες.

Ειδικά ως προς την παροχή εξειδικευμένης υποστήριξης του προσωπικού του κλάδου των ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών και του κλάδου ΔΕ01-Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού πέρα από τον υποστηρικτικό τους ρόλο στο μαθητή, για τον οποίο έχει εκδοθεί απόφαση έγκρισης υποστήριξης, συστήνεται η διατήρηση της καθημερινής επικοινωνίας τους με τον μαθητή που υποστηρίζουν, έστω και εξ αποστάσεως, ενώ σε συνεργασία με τους Προϊσταμένους, Διευθυντές των σχολικών μονάδων δύνανται να παρέχουν, ενδεικτικώς αναφερόμενες και όχι περιοριστικώς, τις κάτωθι υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, ο Σχολικός Νοσηλευτής δύναται:

  • (α) να ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τα μέλη της σχολικής κοινότητας για την κατάσταση της πανδημίας και τις επιπτώσεις της,
  • (β) να υπενθυμίζει στα μέλη της σχολικής κοινότητας την εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων που απαιτούνται για την αποφυγή της διασποράς του κορονοϊού COVID-19,
  • (γ) να εκπαιδεύει τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προς την ορθή εφαρμογή της χρήσης μάσκας,
  • (δ) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα που ως θέμα έχουν την ισορροπημένη διατροφή, ειδικότερα σε συνθήκες πανδημίας.

Ομοίως, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό δύναται:

  • (α) να υλοποιεί εξ αποστάσεως προγράμματα με αντικείμενο την ατομική υγιεινή-καθαριότητα και προσωπική φροντίδα,
  • (β) τη διατήρηση και προαγωγή δεξιοτήτων καθημερινής ζωής ως προς την αυτοεξυπηρέτηση και λοιπά θέματα καθημερινής διαβίωσης,
  • (γ) καθώς και την οργάνωση χώρου εργασίας σε συνθήκες πανδημίας.

Επίσης, μπορεί το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό να συνεργάζεται με όλο το προσωπικό της σχολικής μονάδας ενθαρρύνοντας τους μαθητές να συμμετάσχουν σε πάσης φύσεως δραστηριότητες.

Σημειώνεται ότι η εξ αποστάσεως υποστήριξη, ως ανωτέρω έχει περιγραφεί, δύναται να παρασχεθεί και από τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις 136503/Ε3/8-10-2020 (ΑΔΑ: 9ΚΛΞ46ΜΤΛΗ-8ΔΠ) και 155692/ΓΔ4/14-11-2020 εγκυκλίους.

Διαβάστε τη εγκύκλιο

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[ + ]