Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς Για την αντιμετώπιση των συνεπειών του Covid-19


άκουσε το άρθρο

Έγγραφο 132582/Δ1/02-10-2020 του Υπουργείου Παιδείας

Εν όψει έκδοσης Υπουργικής Απόφασης για την τοποθέτηση Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των κλάδων ΠΕ23 Ψυχολόγων και ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών σε σχολικές μονάδες Γενικής Εκπαίδευσης Α/θμιας (Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία) και Β/θμιας για το σχολικό έτος 2020-2021, στο πλαίσιο της Πράξης: «Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς» για την αντιμετώπιση των συνεπειών του Covid-19, το ΥΠΑΙΘ ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να υποβάλουν προτάσεις για τη δημιουργία ομάδων Σχολικών Μονάδων ανά Βαθμίδα Εκπαίδευσης. Κάθε ομάδα συγκροτείται από πέντε Σχολικές Μονάδες και αφού ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα:

α) η απόσταση μεταξύ των σχολείων της ομάδας σε συνάρτηση με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της περιοχής ευθύνης των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
β) η εξαίρεση Σχολικών Μονάδων που έχουν ενταχθεί σε λειτουργούσες ΕΔΕΑΥ
γ) η εξαίρεση των Σχολικών Μονάδων ΣΜΕΑΕ (Α/θμιας και Β/θμιας) και τα ΕΠΑΛ

Διαβάστε το έγγραφο

Περισσότερες πληροφορίες

Σύμφωνα με την αρχική απόφαση ένταξης της Πράξης στα χρηματοδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ (4061/14-09-2020, ΑΔΑ: 91ΕΞ46ΜΤΛΡ-ΡΤΣ) :
Σκοπός της δράσης είναι η ενημέρωση, η συμβουλευτική και η ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας, ήτοι μαθητές με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εκπαιδευτικοί, γονείς και άλλοι εμπλεκόμενοι, ώστε να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για να διαχειριστούν αποτελεσματικά κρίσιμες και απρόβλεπτες καταστάσεις, όπως η πανδημία του COVID-19, δημιουργώντας ένα ασφαλές σχολικό περιβάλλον με απώτερο στόχο τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την προστασία των μαθητών και των οικογενειών τους, καθώς και της σχολικής κοινότητας και κατ’ επέκταση της κοινωνίας.

Ειδικότερα οι στόχοι είναι γνωστικοί, κοινωνικο-συναισθηματικοί και ανάπτυξης δεξιοτήτων ανταπόκρισης σε καταστάσεις κρίσης/εκτάκτων αναγκών.

Στο πλαίσιο της δράσης θα επιχειρηθεί:

  • η ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση Σχεδίων Δράσης αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος,
  • η συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, η συνεργασία με την οικογένεια και όταν αυτό απαιτείται η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς,
  • η συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων στις προτεινόμενες ενημερωτικές δράσεις και δράσεις προσομοίωσης,
  • η απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών και διαμεσολαβητικών υπηρεσιών στο χώρο της εκπαίδευσης, και
  • η περισυλλογή και ο επαναπροσδιορισμός προσωπικών, οικογενειακών και προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.

Επιπλέον, ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών θα είναι ανιχνευτικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός.

Ειδικότερα, για την επίτευξη των στόχων της δράσης προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν συνεργατικές μέθοδοι εντός των σχολικών μονάδων, με άλλες σχολικές μονάδες, γονείς, φορείς και υπηρεσίες, τοπικές αρχές ή ομάδες (όπως αρμόδια υπουργεία, τοπικές αρχές, υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας, συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, πρόσωπα και ομάδες που έργο τους είναι η προστασία του πολίτη, κλπ).

Επίσης, προβλέπεται να σχεδιαστούν διαθεματικές και βιωματικές δραστηριότητες αξιοποιώντας την υπάρχουσα γνώση και εμπειρία, προωθώντας ταυτόχρονα σύγχρονες πρακτικές, όπως εργαστήρια, role play, εξ αποστάσεως εφαρμογές κλπ. Ο σκοπός, οι στόχοι, η μεθοδολογία, οι ρόλοι και οι διαδικασίες θα διέπονται από τους βασικούς κανόνες Ηθικής και Δεοντολογίας και θα είναι εναρμονισμένοι με το θεσμικό και νομικό πλαίσιο, την ευρωπαϊκή πολιτική και τις προτεραιότητές της.

Ωφελούμενοι της δράσης θα είναι οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι σχολικές μονάδες.

Προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου της δράσης: σχολικό έτος 2020-2021

Η Δράση προβλέπει την απασχόληση αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) κατηγορίας κλάδων ΠΕ 23 ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ και ΠΕ 30 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ σε σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης. Τα καθήκοντά τους ορίζονται στην υπ’ αρ. πρωτ. 142628/ΓΔ4/30-08-2017 (ΦΕΚ 3032/Β/04-09-2017) Υ.Α.

Share and Enjoy !
Shares