Προγραμματισμός ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2018-2019 Αναγκαία προϋπόθεση είναι η ολοκλήρωση των τοποθετήσεων όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών

Έγγραφο 100933/Ε2/19-6-2018 του Υπουργείου Παιδείας

Για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αναγκαία προϋπόθεση είναι η ολοκλήρωση των τοποθετήσεων όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών και στη συνέχεια η πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών. Προς τούτο παρακαλούμε όπως:

  1. Με βάση τις εγγραφές που ολοκληρώνονται τον Ιούνιο, καθορίζονται τα τμήματα για το σχολικό έτος 2018-2019. Επίσης ενδεχόμενη έγκριση ολιγομελών τμημάτων σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου. Για το λόγο αυτό καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να εγκρίνουν ολιγομελή τμήματα που ανήκουν στη δική τους αρμοδιότητα και να έχουν εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις μέχρι την Τρίτη 10 Ιουλίου. Επίσης, μέχρι αυτή την ημερομηνία θα πρέπει να έχουν αποστείλει την πρότασή τους για την ενδεχόμενη επιπλέον και κατά παρέκκλιση έγκριση ολιγομελών τμημάτων στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε αφού εξετασθούν να εκδοθούν μέχρι τις 15 Ιουλίου νέες κατ’ εξαίρεση υπουργικές αποφάσεις περί ολιγομελών τμημάτων. Υπενθυμίζουμε ότι οι εγγραφές-μετεγγραφές μαθητών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το Σεπτέμβριο γίνονται σε υπάρχοντα και εγκεκριμένα (στην περίπτωση των ολιγομελών) να λειτουργήσουν τμήματα.
  2. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω στοιχεία της παρ. 1, να συνεδριάσουν αμέσως μετά την έκδοση των αποφάσεων απόσπασης των εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να ανακοινωθούν τα κενά, με παράλληλη δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, με βάση τον καθορισμό τμημάτων του Ιουνίου και η τοποθέτηση σε αυτά των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση, έχουν αποσπαστεί, έχουν κριθεί ως υπεράριθμοι, κλπ μέχρι τέλος Ιουλίου.
  3. Στη συνέχεια, στις 3-9-2018, οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων να συνεδριάσουν για την κατανομή των τμημάτων, την ανάθεση μαθημάτων καθώς και την διαπίστωση των κενών και των λειτουργικών υπεραριθμιών – πλεονασμάτων, τα οποία πρέπει να αποστείλουν αυθημερόν στα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ, τα οποία συνεδριάζουν εκ νέου για την εκτίμηση των λειτουργικών κενών και των λειτουργικών πλεονασμάτων και τα οποία θα καταχωρίσουν στο πληροφοριακό σύστημα (ΟΠΣΥΔ & mySchool) του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων έως τις 5-9-2018 στις 15:00.
  4. Οι τοποθετήσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών που δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί σε κενά που έχουν επικαιροποιηθεί από τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων στις 3-9-2018 και των υπηρεσιακών συμβουλίων θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι 5-9-2018.
  5. Όταν κρίνεται απαραίτητο και με ευθύνη του οικείου ΠΔΕ πραγματοποιούνται οι κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ προκειμένου ν’ αποφανθούν για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Υπενθυμίζεται ότι η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου πραγματοποιείται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (235 Α’), όπως αντικαταστάθηκε με την περ. α της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (83 Α’) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 46 του ν. 4415/2016 (159 Α’).
  • Οι κοινές συνεδριάσεις συγκαλούνται από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (235/Α) , όπως αντικαταστάθηκε με την περ. α της παρ. 5 του άρθρου 33 του ν. 4386/2016 (83/Α) και την παρ. 8 του άρθ. 10 του ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α), καθώς και των άρθρων 13-15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999).

Διαβάστε το έγγραφο

Τι προβλέπει η νομοθεσία για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών:

«6. α) Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου:
αα) σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού,
ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και
γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης «και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης» στην οποία υπηρετούν.
Προϋπόθεση της σχετικής ανάθεσης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου αποτελεί η έγγραφη βεβαίωση από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που κοινοποιείται στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία βεβαιώνεται ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο, για τις αντίστοιχες ειδικότητες, στα σχολεία που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απασχόληση για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών καθορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κείμενες διατάξεις περί τοποθετήσεων εκπαιδευτικών μετά την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό ωράριο στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης περί συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών εγκρίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης και έγκρισης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους.

Ειδικότερα, για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19/20, ΠΕ32) βεβαιώνεται επιπλέον εγγράφως από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης προς τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο για κάθε μία από τις αντίστοιχες ειδικότητες στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός. Η κατανομή και η ανωτέρω συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζονται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη των ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ που συνέρχονται για το θέμα αυτό σε κοινή συνεδρίαση. «Η συνεδρίαση αυτή πραγματοποιείται: α) με ευθύνη του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος ορίζει και τον Πρόεδρο αυτής, και β) υποχρεωτικά εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους, και επιπλέον οποτεδήποτε κριθεί αναγκαίο από τον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή ή οποτεδήποτε υποβληθεί σχετική αίτηση και από τους δύο (2) Διευθυντές Εκπαίδευσης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) της ίδιας περιοχής μετάθεσης.»
Η κατά τα προηγούμενα εδάφια απασχόληση θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες.

β) Από 1 η Οκτωβρίου και έως το τέλος του διδακτικού έτους οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες ανατίθενται αποκλειστικά για κάλυψη των διδακτικών κενών. Η ανάθεση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου για κάλυψη διδακτικών αναγκών γίνεται με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικά για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η ανωτέρω ανάθεση γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, με ευθύνη των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»