Έγγραφο 5449/7-11-2017 της ΔΔΕ Φλώρινας
Ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Φλώρινας, όπως και κατά τα προηγούμενα έτη, προσφέρει βραχείες παρεμβάσεις σε μαθητές και μαθήτριες, στις παρακάτω θεματικές, με τη δυνατότητα ανάπτυξης και άλλων, αναλόγως των αναγκών:
- Διαπροσωπικές σχέσεις στην εφηβεία
- Ασφαλής χρήση του διαδικτύου
- Διαχείριση συγκρούσεων
- Πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού
- Διαφυλικές σχέσεις (σχέσεις μεταξύ των φύλων)
- Πρόληψη των διακρίσεων – Αποδοχή της διαφορετικότητας
- Ρητορική μίσους στο διαδίκτυο
Οι παρεμβάσεις είναι βραχείας διάρκειας και μπορούν να συνδεθούν με τα επιμέρους μαθησιακά αντικείμενα.
Επίσης, προσφέρονται ενημερωτικές συναντήσεις για γονείς, σχετικά με τα παρακάτω θέματα:
- Επικοινωνία στην οικογένεια
- Συνεργασία γονέων και σχολείου – Γονείς και σχολική επίδοση
- Ασφαλής χρήση του διαδικτύου – Εθισμός στο διαδίκτυο (σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου)
- Κανόνες και όρια στην οικογένεια – Πρόληψη της σωματικής τιμωρίας
- Πρόληψη και διαχείριση της επιθετικότητας και του σχολικού εκφοβισμού
- Σχέσεις στην εφηβεία
- Προτάσεις για ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά
Επιπροσθέτως, στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας 2017-2018, τα Γυμνάσια μπορούν να ζητήσουν από τον Συμβουλευτικό Σταθμό την πραγματοποίηση ενημερωτικών δράσεων για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, στους εξής θεματικούς άξονες:
- Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων (Εθισμός στο διαδίκτυο – Το σχολείο ως κοινότητα – Κοινωνικά πρότυπα και εξαρτήσεις)
- Έμφυλες ταυτότητες
Για την κάλυψη των αναγκών, οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες ή οι Σύλλογοι Γονέων, παρακαλούνται να επικοινωνούν σε επαρκές χρονικό διάστημα πριν από την επιθυμητή παρέμβαση ή δράση, ώστε να επιτυγχάνεται ο κατάλληλος προγραμματισμός.
Τέλος, ευνόητο είναι ότι ο Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων είναι στη διάθεση:
- Των Συλλόγων Διδασκόντων για ενημερωτικές συναντήσεις επί ψυχοκοινωνικών ζητημάτων που ανακύπτουν στο σχολείο ή επιστημονική υποστήριξη των προγραμμάτων αγωγής υγείας σε συνεργασία με το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων.
- Των μαθητών και μαθητριών που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα συναισθηματικού και κοινωνικού χαρακτήρα.