Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του ΚΠΕ Βεύης-Μελίτης για το 2016-2017

Το ΚΠΕ Βεύης Μελίτης εύχεται σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας μια δημιουργική σχολική χρονιά κατά την οποία η γνώση, η καινοτομία, η δράση, αλλά και αξίες όπως η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η περιβαλλοντική ηθική, θα εμπεριέχονται σε κάθε σχολική ή εξωσχολική δραστηριότητα.

Τους πρώτους μήνες του σχολικού έτους, όπως κάθε χρόνο, το ΚΠΕ Βεύης Μελίτης δέχεται επισκέψεις για υλοποίηση εκπ/κών προγραμμάτων από τα σχολεία της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας. Καλούμε λοιπόν τις σχολικές μονάδες της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας, που ενδιαφέρονται να επισκεφθούν το ΚΠΕ τους μήνες Οκτώβριο-Νοέμβριο-Δεκέμβριο 2016, να στείλουν τις αιτήσεις τους, στο ΚΠΕ Βεύης Μελίτης και στους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, ώστε να είναι ενήμεροι για τα σχολεία που θα δεχθεί το ΚΠΕ. Οι αιτήσεις θα στέλνονται άμεσα και στο ΚΠΕ, επειδή οι επισκέψεις αυτές είναι εκτός προγραμματισμού και της διαδικασία που έχει ορίσει το Υπουργείο.

Φόρμα αίτησης υπάρχει στην ιστοσελίδα του ΚΠΕ και στο μενού Αιτήσεις.

Η αποστολή των αιτήσεων μπορεί να γίνεται στο fax: 23850 81224 ή στο e-mail: kpemelit@otenet.gr

Τα προγράμματα

1) Άνθρακες ο θησαυρός
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και σε μαθητές/τριες του γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με όρους όπως ενέργεια, ανανεώσιμες και μη πηγές ενέργειας, φαινόμενο του θερμοκηπίου, όξινη βροχή, κλιματική αλλαγή κ.ά.. Ακολουθούν επισκέψεις στο πεδίο εργασίας, πρώτα στα ορυχεία Αχλάδας και έπειτα στον ΑΗ.Σ. Μελίτης.

2) Οι διαδρομές του νερού στη λεκάνη της Πελαγονίας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στο ΚΠΕ στη Βεύη και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως λεκάνη απορροής, υγρότοποι κ.ά.. Οι εργασίες πεδίου περιλαμβάνουν παρατήρηση της λεκάνης απορροής από τον λόφο της Βεύης, γευσιγνωσία ξινού νερού σε πηγάδι του Παπαγιάννη και τέλος μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών και αναγνώριση βιοδεικτών του ποτάμιου συστήματος από την όχθη του ποταμού.

3) Νερό με γεύση
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικών σχολείων. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Βεύη και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους όπως περιβάλλον, πόροι, υγρότοποι, διοξείδιο του άνθρακα κ.ά.. Ακολουθεί στάση σε πηγάδι ξινού νερού στον Παπαγιάννη και εργασία στην όχθη του ποταμού( μετρήσεις φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, καταγραφή ανθρώπινων παρεμβάσεων κ.ά.).

4) Τα δάση μας… τα κάλλη μας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του Κέντρου στη Δροσοπηγή Φλώρινας και στόχο έχει την εξοικείωση των μαθητών με όρους όπως δασικό οικοσύστημα, βιοτικοί-αβιοτικοί παράγοντες, τροφική αλυσίδα, αποικοδομητές κ.ά. Το βιωματικό μέρος του προγράμματος λαμβάνει χώρα στο παραποτάμιο δάσος της Δροσοπηγής.

5) Το σχολείο πάει λίμνες
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Το γνωστικό μέρος πραγματοποιείται στο Θεματικό Κέντρο της Πύλης Πρεσπών και επιδιώκει την εξοικείωση των μαθητών με όρους, όπως: λεκάνη απορροής, υγρότοπος, οικοσύστημα, ευτροφισμός κ.ά.. Το βιωματικό μέρος του προγράμματος πραγματοποιείται στις όχθες της λίμνης και περιλαμβάνει αναγνώριση των βιοδεικτών της λίμνης, μέτρηση φυσικοχημικών χαρακτηριστικών, ενώ έμφαση δίνεται στην παρατήρηση της ορνιθοπανίδας.

6) Γνωρίζοντας το περιαστικό δάσος της πόλης μας
Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού και του γυμνασίου. Το γνωστικό και βιωματικό μέρος πραγματοποιούνται στο περιαστικό δάσος της Φλώρινας και επιδιώκουν την εξοικείωση των μαθητών με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους, όπως: περιβάλλον, δασικό οικοσύστημα, τροφική αλυσίδα, αποικοδομητές, βιοτικοί – αβιοτικοί παράγοντες. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσκεψη και ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας.

7) Διαδρομές στην πόλη της Φλώρινας
Το πρόγραμμα είναι μονοήμερο και απευθύνεται σε μαθητές/τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού κι όλων των τάξεων γυμνασίου και λυκείου. Το πρόγραμμα είναι καθαρά βιωματικό, πραγματοποιείται μέσα στην πόλη της Φλώρινας και στόχο έχει να γνωρίσουν οι μαθητές την ιστορία και τον πολιτισμό της Φλώρινας μέσα από το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με επίσκεψη και ξενάγηση στην ελληνιστική πόλη της Φλώρινας μέσα στο περιαστικό δάσος.

8) Περιβάλλον και πολιτισμός στην περιοχή του Αμυνταίου
Είναι μονοήμερο πρόγραμμα και απευθύνεται σε μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού κι όλων των τάξεων του γυμνασίου και λυκείου. Είναι ένα πρόγραμμα καθαρά βιωματικό και στόχο έχει τη γνωριμία των μαθητών με τη φυσική ομορφιά και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής του Αμυνταίου. Ύστερα από μια γενική αναφορά στη γεωμορφολογία, την ιστορία και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής ακολουθεί επίσκεψη και ξενάγηση των μαθητών στην ελληνιστική πόλη Πετρών, σε οινοποιείο της περιοχής και τέλος πραγματοποιούνται δραστηριότητες και παιχνίδια στις όχθες της λίμνης Βεγορίτιδας.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Σχολιάστε