Πορεία
Εφαρμογής ενός Προγράμματος ΠΕ
2001 - 2002
- Στην αρχή της σχολικής χρονιάς γίνονται οι
προκαταρκτικές συνεννοήσεις των ενδιαφερομένων
εκπαιδευτικών του συλλόγου των καθηγητών και στη
συνέχεια η ενημέρωση των μαθητών για τη
συγκρότηση ομάδων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Ετσι δημιουργείται, αφενός η παιδαγωγική
ομάδα, που αποτελείται από τον συντονιστή
αυτής και τους καθηγητές που θα εκπονούν το
πρόγραμμα, αφετέρου η ομάδα μαθητών που θα
συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα.
Ακολουθεί συζήτηση μεταξύ των καθηγητών
της παιδαγωγικής ομάδας με αυτή των μαθητών για
την επιλογή του θέματος και των άλλων
ζητημάτων που αφορούν στο πρόγραμμα (καθορισμός
στόχων, είδος δραστηριοτήτων, ανάθεση επιμέρους
εργασιών σε υποομάδες, χώρος συναντήσεων,
χρονοδιάγραμμα εργασίας, συνεργασίες εντός και
εκτός σχολείου, οικονομικές απαιτήσεις, κ.ά.).
Η παιδαγωγική ομάδα παρουσιάζει το
θέμα σε μια συνεδρίαση του συλλόγου των
καθηγητών για έγκριση.
Συμπληρώνεται το σχέδιο προγράμματος, το
οποίο μαζί με το αντίγραφο του πρακτικού της
συνεδρίασης του συλλόγου των καθηγητών για το
πρόγραμμα, αποστέλλεται στα Γραφεία της Δ/νσης
Δ/θμιας Εκπ/σης για έγκριση από τη Νομαρχιακή
επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Η χρηματοδότηση ενός προγράμματος και η
υπερωριακή αποζημίωση ισχύουν μετά την έγκριση
ενός προγράμματος από την επιτροπή. Η παραπάνω
διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι
το τέλος Νοεμβρίου.
Απαραίτητο στοιχείο κάθε προγράμματος
είναι η τήρηση ημερολογίου της ομάδας, στο
οποίο καταγράφονται οι ημέρες και ώρες
συγκεντρώσεων ή επισκέψεων, ο τόπος, το είδος της
δραστηριότητας, οι παρουσίες των μελών κ.ά. Το
ημερολόγιο θα βρίσκεται στη διάθεση του
Διευθυντή και του Συλλόγου των Διδασκόντων.
Αντίγραφο του ημερολογίου αποστέλλεται ανά
τρίμηνο στην Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης.
Πρέπει να επιδιώκεται η παρουσίαση της
εργασίας των ομάδων σε όλο το σχολείο, στο
πλαίσιο των σχολικών εκδηλώσεων που
προβλέπονται από την Υπ. Αποφ. Γ2/4867. Το πρόγραμμα
μπορεί να παρουσιασθεί και έξω από το σχολείο,
στο κοινό.
Κατά την εφαρμογή του προγράμματος, ο
ρόλος των καθηγητών που συμμετέχουν σ’αυτό
είναι συντονιστικός – καθοδηγητικός. Οι
μαθητές ενεργούν στηριζόμενοι, άλλοτε στις
υποδείξεις των καθηγητών και άλλοτε
αυτενεργώντας. Η αυτενέργεια πρέπει να
καλλιεργηθεί στους μαθητές και προς αυτή την
κατεύθυνση πρέπει να τους στρέψουμε.
Η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης
της Δ/νσης Δ/βαθμιας Εκπ/σης
Φλώρινας
Μόρφη Τριανταφύλλου
Επιστροφή