[ ΑΡΧΙΚΗ ]


http://www.thinkroadsafety.gov.uk

ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2003-04

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

© 2004, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΤΜΗΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΤΟΠΟΥ:
ΠΑΠΑΧΑΡΙΣΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
Καθηγητής ΠΕ18 Μηχ. Εμπ. Ναυτικού
Υπεύθυνος ΓΡΑΣΕΠ Αμμοχωρίου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Συντονίστρια προγράμματος
ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ

Η Ομάδα Αγωγής Υγείας που απαρτίζεται από 22 μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, αυτή τη σχολική χρονιά ασχολήθηκε με το πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο θέμα «Κυκλοφοριακής Αγωγής». Ο τίτλος της εργασίας που κατέθεσε είναι: «Το αλφαβητάρι της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς».

Το πρόγραμμά μας εντάχθηκε σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας και χρηματοδοτήθηκε από το δεύτερο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Συμμετείχαμε σε σύμπραξη 5 σχολείων της περιφέρειάς μας με ανάλογο θέμα.

Στόχοι

Ο πρώτος μας στόχος ήταν ο κοινός στόχος κάθε προγράμματος που γίνεται σε εθελοντική βάση, δηλαδή η ομαδική δουλειά, η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η απόκτηση γνώσεων με άμεσο και ευχάριστο τρόπο έξω από τη μονοτονία της τάξης και η ενίσχυση των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων των παιδιών. Ο ειδικότερος στόχος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μας αναγκαία παιδεία ώστε να είναι έτοιμοι και ικανοί να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον κοινόχρηστο χώρο που λέγεται "δρόμος" σήμερα ως πεζοί και ποδηλάτες και αύριο ως οδηγοί σεβόμενοι τη ζωή και την ασφάλεια τη δική τους και των συνανθρώπων τους.

Πορεία

Στην αρχή εντοπίσαμε το πρόβλημα. Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στα τροχαία ατυχήματα μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναζητήσαμε τις αιτίες και τις εντοπίσαμε στην έλλειψη συνείδησης των τρομακτικών κινδύνων που χαρακτηρίζει τον Έλληνα και που τον οδηγεί σε άκρως επικίνδυνες συμπεριφορές. Γνωρίσαμε ότι τα περισσότερα σοβαρά τροχαία ατυχήματα γίνονται με μικρές ταχύτητες και ότι ο κίνδυνος διπλασιάζεται σε περίπτωση βροχής και εξαπλασιάζεται σε παγωμένο χιόνι.

Η δράση

Εκτυπώσαμε αφίσες με τίτλο «Ο Δεκάλογος του καλού πεζού μαθητή» τις οποίες αποστείλαμε σε όλα τα δημοτικά σχολεία της πόλης όπου και αναρτήθηκαν.

Στις 2 Απριλίου συμμετείχαμε στον εορτασμό της Ημέρας Ευαισθητοποίησης των μαθητών για θέματα οδικής ασφάλειας. Διοργανώσαμε έκθεση ζωγραφικής με έργα τους στην πλατεία της πόλης, μοιράσαμε φυλλάδια ενημερωτικά στους οδηγούς και προβήκαμε σε έρευνα συμπληρώνοντας ερωτηματολόγια.

Στις 12-05-2004 πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εργασίας μας. Παρευρέθηκε ο υπεύθυνος της Αγωγής Υγείας κ. Κοϊδης και άλλοι καλεσμένοι.

Στις 13-05-2004 συμμετείχαμε σε κοινή έκθεση όλων των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο προαύλιο ΦΣΦ «Ο Αριστοτέλης». Την έκθεση παρακολούθησαν μαθητές των Δημοτικών σχολείων, των Γυμνασίων και των Λυκείων της πόλης.

Αποσπάσματα από την έρευνα

Πρώτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέχει η Ελλάδα στα τροχαία ατυχήματα. Κάθε μέρα 7 συνάνθρωποί μας σκοτώνονται και 66 τραυματίζονται. Τα τροχαία ατυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου μεταξύ των νέων ατόμων ηλικίας 18-45 ετών και η πρώτη αιτία πρόκλησης μόνιμων αναπηριών όπως, η παραπληγία και η επιληψία.

ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ;

Η έλλειψη συνείδησης των τρομακτικών κινδύνων και συνεπειών κατά την οδήγηση, που χαρακτηρίζει τον Έλληνα και που τον οδηγεί σε άκρως επικίνδυνες συμπεριφορές.

ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;

1ον Να πιστέψουμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα στη ζωή μας είναι το τροχαίο ατύχήμα.

2ον Πρέπει να σκεφτόμαστε και να συμπεριφερόμαστε αμυντικά θεωρώντας ότι οι δρόμοι που κυκλοφορούμε είναι ένας πραγματικά εμπόλεμος χώρος, με θύματα πολύ περισσότερα από αυτά των πολέμων. Επιβάλλεται να αυξήσουμε την "άμυνά μας" και να μειώσουμε την επιθετικότητα και την ορμή μας.

3ον Να θυμόμαστε πάντοτε από τη Φυσική το νόμο Ορμής: Ορμή = μάζα x ταχύτητα. Αυτό σημαίνει ότι αν πολλαπλασιάζουμε το βάρος μας με την ταχύτητά μας θα βρίσκουμε το "φαινομενικό" βάρος (την ορμή μας) που θα έχουμε σε περίπτωση τρακαρίσματος. Παράδειγμα. Με βάρος 70 kg και ταχύτητα 50 km/h αποκτάμε ορμή 3500 κιλών ή 3,5 τόνων.

ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Γιατί τώρα τραυματίζονται σοβαρά και σκοτώνονται σε ατύχημα σε κατοικημένες περιοχές οδηγοί και επιβάτες των αυτοκινήτων; Φυσικά επειδή ΔΕΝ φοράνε (όλοι!) ΖΩΝΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ!

Βλέπουμε δυστυχώς ότι στις πόλεις φοράει ζώνη μόνο:

  • Το 15% (το πολύ) των οδηγών και "συνοδηγών"

  • Το 0% των "πίσω" επιβατών. Το 0% των επιβατών και οδηγών ταξί.

  • Το 0% των πληρωμάτων των περιπολικών της τροχαίας.

Αν φορούσαμε τη ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 95% τότε θα σώζονταν στην Ελλάδα 256 άνθρωποι το χρόνο, από θάνατο.

ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

«Δεν χρειάζομαι ζώνη ασφαλείας όταν κινούμαι με μικρές ταχύτητες ή διανύω μικρή διαδρομή»

Η αλήθεια είναι ότι περισσότερα από 80% των ατυχημάτων (θανάτων και τραυματισμών) συμβαίνουν σε ταχύτητες μικρότερες από 64 χλμ/ω. Τρία στα τέσσερα θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν σε απόσταση που δεν ξεπερνά τα 40 χλμ από το σπίτι.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

1. Ρίντο Άλμα
2. Σιάνου Σοφία
3. Μπουλαμάτση Ελένη
4. Μουρατίδου Αγγελική
5. Τσώτσος Λάζαρος
6. Χαραβιτσίδης Αλέξανδρος
7. Νάνης Σπυρίδων
8. Τούλιος Ανδρέας
9. Παπανικολάου Νίκος
10. Τσώνας Γιώργος
11. Πέϊος Γιάννης
12. Σωτηροπούλου Παναγιώτα
13. Στυλιάδης Πέτρος
14. Βασιάρα Πετρούλα
15. Βασιάρα Ειρήνη
16. Βράγγου Ευαγγελία
17. Βράγγου Αγγελική
18. Γουδογιάννη Μαρία
19. Καπουλίτσα Ιωάννα
20. Κορωναίου Αναστασία
21. Αναταμπέκοβα Γαλήνη
22. Θεσσαλονικιού Ιωάννα
23. Καραπαπάκη Φωτεινή


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ










ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ