ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Ασκήσεις στη Γλώσσα Προγραμματισμού Basic

 

Άσκηση 1η

Να υπολογιστεί ο μέσος όρος τριών αριθμών.

            5 Rem Πρόγραμμα Υπολογισμού Μέσου Όρου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τον 1ο αριθμό : ", A

            30 Input "Δώσε τον 2ο αριθμό : ", B

            40 Input "Δώσε τον 3ο αριθμό : ", C

            50 MO = (A+B+C) / 3

            60 Print "Ο μέσος όρος είναι : "; MO

            70 End

 

            Άσκηση 2η

Να υπολογιστεί το εμβαδό ορθογωνίου τριγώνου.

            5 Rem Υπολογισμός Εμβαδού Ορθογωνίου Τριγώνου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τη βάση : ", B

            30 Input "Δώσε το ύψος : ", Y

40 E = B * Y / 2

            50 Print "Το εμβαδό είναι : "; E

            60 End

 

Άσκηση 3η

Να υπολογιστεί το εμβαδό τραπεζίου.

            5 Rem Υπολογισμός Εμβαδού Τραπεζίου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τη μικρή βάση : ", B1

            30 Input "Δώσε τη μεγάλη βάση : ", B2

            40 Input "Δώσε το ύψος : ", Y

50 E = (B1 + Β2) * Y / 2

            60 Print "Το εμβαδό είναι : "; E

            70 End

 

Άσκηση 4η

Να υπολογιστεί ο όγκος, η συνολική επιφάνεια και το συνολικό μήκος των ακμών ενός κύβου.

            5 Rem Υπολογισμός Όγκου, Επιφάνειας και Μήκους Ακμών Κύβου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε την ακμή του κύβου : ", A

            30 V = A * A * A

            40 E = 6 * A * A

50 AKMES = 12 * A

            60 Print "Ο όγκος του κύβου είναι : "; V

            70 Print "Η συνολική επιφάνεια του κύβου είναι : "; E

            80 Print "Το συνολικό μήκος των ακμών του κύβου είναι : "; AKMES

 

Άσκηση 5η

Να υπολογιστεί το εμβαδό τριγώνου.

            5 Rem Υπολογισμός Εμβαδού Τριγώνου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τη βάση : ", B

            30 Input "Δώσε το ύψος : ", Y

40 E = B * Y / 2

            50 Print "Το εμβαδό είναι : "; E

            60 End

 

Άσκηση 6η

Να υπολογιστεί η περίμετρος και το εμβαδό τετραγώνου.

            5 Rem Υπολογισμός Περιμέτρου και Εμβαδού Τετραγώνου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε την πλευρά του τετραγώνου : ", A

            30 P = 4 * A

40 E = A * A

50 Print "Η περίμετρος είναι : "; P

            60 Print "Το εμβαδό είναι : "; E

            70 End

 

Άσκηση 7η

Να υπολογιστεί η περίμετρος και το εμβαδό κύκλου.

            5 Rem Υπολογισμός Περιμέτρου και Εμβαδού Κύκλου

            10 Cls

            20 Input "Δώσε την ακτίνα του κύκλου : ", R

            30 P = 2 * 3.14 * R

40 E = 3.14 * R * R

50 Print "Η περίμετρος είναι : "; P

            60 Print "Το εμβαδό είναι : "; E

            70 End

 

Άσκηση 8η

Να ελεγχθεί αν ένα ορθογώνιο είναι τετράγωνο.

            5 Rem Έλεγχος αν ένα Ορθογώνιο είναι Τετράγωνο

            10 Cls

            20 Input "Δώσε την 1η πλευρά του ορθογωνίου : ", A

            30 Input "Δώσε την 2η πλευρά του ορθογωνίου : ", B

            40 If A = B Then Print "Το ορθογώνιο είναι τετράγωνο"

                        Εlse Print "Το ορθογώνιο δεν είναι τετράγωνο"

            50 End

 

Άσκηση 9η

Να ελεγχθεί αν ένα τετράπλευρο είναι ρόμβος.

            5 Rem Έλεγχος αν ένα Τετράπλευρο είναι Ρόμβος

            10 Cls

            20 Input "Δώσε την 1η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A1

            30 Input "Δώσε την 2η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A2

            40 Input "Δώσε την 3η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A3

            50 Input "Δώσε την 4η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A4

            60 If A1 = Α2 and A2 = A3 and A3 = A4

Then Print "Το τετράπλευρο είναι ρόμβος"

                                    Εlse Print "Το τετράπλευρο δεν είναι ρόμβος "

            70 End

 

Άσκηση 10η

Να διαβαστούν τρεις βαθμοί και να βρεθεί αν ένας τουλάχιστον είναι μικρότερος του 10.

            5 Rem Εκμάθηση της εντολής or

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τον 1ο βαθμό : ", A

            30 Input "Δώσε τον 2ο βαθμό : ", B

            40 Input "Δώσε τον 3ο βαθμό : ", C

            50 If A<10 or B<10 or C<10 Then

Print "Υπάρχει ένας τουλάχιστον βαθμός μικρότερος του 10"

            Else Print "Όλοι οι βαθμοί είναι μεγαλύτεροι του 10"

            60 End

 

Άσκηση 11η

Διαβάζει συνέχεια βαθμούς και βγάζει προοδευτικό μέσο όρο. Τελειώνει όταν ο βαθμός είναι ίσος με -1. Εκμάθηση μετρητών και αθροιστών και της εντολής While ... Wend.

            5 Rem Εκμάθηση της επανάληψης με χρήση της εντολής While...Wend

            10 Cls

            20 I=0

            30 S=0

            40 B=0

            50 While B<>-1

            60 Input "Δώσε έναν βαθμό : ", B

            70 If B=-1 Then 110

            80 I=I+1

            90 S=S+B

            100 MO=S/I

110 Print "Ο μέσος όρος είναι : "; MO

            120 Wend

            130 End 

 

Άσκηση 12η

Να διαβάζει συνέχεια έναν βαθμό και αν είναι μικρότερος του 0 ή μεγαλύτερος του 20, τότε να γυρνάει πίσω και να ζητάει άλλον.

            5 Rem Εκμάθηση της επανάληψης με χρήση της εντολής If

            10 Cls

            20 Input "Δώσε έναν βαθμό : ", A

            30 If A<0 or A>20 Then 10

            40 End

 

Άσκηση 13η

Να διαβάζει τρεις βαθμοί και αν όλοι είναι μεγαλύτεροι ή ίσοι του 10, ο μαθητής περνάει, αν όλοι είναι μικρότεροι του 10, μένει στάσιμος, και ένας είναι μικρότερος του 10 και ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 10, μένει ανεξεταστέος στο μάθημα αυτό.

            5 Rem Αποτέλεσμα Μαθητή Ανάλογα με τους Βαθμούς του

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τον 1ο βαθμό : ", A

            30 Input "Δώσε τον 2ο βαθμό : ", B

            40 Input "Δώσε τον 3ο βαθμό : ", C

            50 ΜΟ = (A+B+C) / 3

            60 If A>=10 and B>=10 and C>=10 Then

Print "Ο μαθητής περνάει"

            70 If A<10 and B<10 and C<10 Then

Print "Ο μαθητής μένει στάσιμος"

            80 If A<10 and MO>=10 Then

Print "Ο μαθητής μένει ανεξεταστέος στο 1ο μάθημα"

            90 If B<10 and MO>=10 Then

Print "Ο μαθητής μένει ανεξεταστέος στο 2ο μάθημα"

            100 If C<10 and MO>=10 Then

Print "Ο μαθητής μένει ανεξεταστέος στο 3ο μάθημα"

            110 End

 

Άσκηση 14η

Να ελεγχθούν οι βαθμοί ενός υποψηφίου για αγγλική φιλολογία. Για να περάσει, πρέπει να έχει στα Αγγλικά βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 10, στ’ άλλα δύο μαθήματα ό,τι κάνει και μέσο όρο μεγαλύτερο ή ίσο του 10.

            5 Rem Υποψήφιος Αγγλικής Φιλολογίας

            10 Cls

            20 Input "Δώσε τον 1ο βαθμό : ", A

            30 Input "Δώσε τον 2ο βαθμό : ", B

            40 Input "Δώσε τον βαθμό στα αγγλικά : ", C

            50 ΜΟ = (A+B+C) / 3

            60 If C>=10 and ΜΟ>=10 Then

Print "Ο υποψήφιος περνάει"

            Else Print "Ο υποψήφιος δεν περνάει"

            70 End

 

Άσκηση 15η

            Να υπολογιστεί η υποτείνουσα ορθογωνίου τριγώνου χρησιμοποιώντας συνάρτηση.

            5 Rem Χρήση Συνάρτησης για Υπολογισμό Υποτείνουσας Ορθ. Τριγ.

            7 DEF FNC= SQR(A*A + B*B)

            10 Cls

            20 Input "Δώσε την 1η πλευρά : ", A

            30 Input "Δώσε την 2η πλευρά : ", B

            40 Y = C(A, B)

            50 Print "Η υποτείνουσα είναι : ", C

60 End

        

back.gif (9867 bytes)

Επιστροφή