ΚΕΝΤΡΟ ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ
Ασκήσεις στη Γλώσσα Προγραμματισμού Basic
Άσκηση 1η
Να υπολογιστεί ο μέσος όρος τριών αριθμών.
5 Rem Πρόγραμμα Υπολογισμού Μέσου Όρου
10 Cls
20 Input "Δώσε τον 1ο αριθμό : ", A
30 Input "Δώσε τον 2ο αριθμό : ", B
40 Input "Δώσε τον 3ο αριθμό : ", C
50 MO = (A+B+C) / 3
60 Print "Ο μέσος όρος είναι : "; MO
70 End
Άσκηση 2η
Να υπολογιστεί το εμβαδό ορθογωνίου τριγώνου.
5 Rem Υπολογισμός Εμβαδού Ορθογωνίου Τριγώνου
10 Cls
20 Input "Δώσε τη βάση : ", B
30 Input "Δώσε το ύψος : ", Y
40 E = B * Y / 2
50 Print "Το εμβαδό είναι : "; E
60 End
Άσκηση 3η
Να υπολογιστεί το εμβαδό τραπεζίου.
5 Rem Υπολογισμός Εμβαδού Τραπεζίου
10 Cls
20 Input "Δώσε τη μικρή βάση : ", B1
30 Input "Δώσε τη μεγάλη βάση : ", B2
40 Input "Δώσε το ύψος : ", Y
50 E = (B1 + Β2) * Y / 2
60 Print "Το εμβαδό είναι : "; E
70 End
Άσκηση 4η
Να υπολογιστεί ο όγκος, η συνολική επιφάνεια και το συνολικό μήκος των ακμών ενός κύβου.
5 Rem Υπολογισμός Όγκου, Επιφάνειας και Μήκους Ακμών Κύβου
10 Cls
20 Input "Δώσε την ακμή του κύβου : ", A
30 V = A * A * A
40 E = 6 * A * A
50 AKMES = 12 * A
60 Print "Ο όγκος του κύβου είναι : "; V
70 Print "Η συνολική επιφάνεια του κύβου είναι : "; E
80 Print "Το συνολικό μήκος των ακμών του κύβου είναι : "; AKMES
Άσκηση 5η
Να υπολογιστεί το εμβαδό τριγώνου.
5 Rem Υπολογισμός Εμβαδού Τριγώνου
10 Cls
20 Input "Δώσε τη βάση : ", B
30 Input "Δώσε το ύψος : ", Y
40 E = B * Y / 2
50 Print "Το εμβαδό είναι : "; E
60 End
Άσκηση 6η
Να υπολογιστεί η περίμετρος και το εμβαδό τετραγώνου.
5 Rem Υπολογισμός Περιμέτρου και Εμβαδού Τετραγώνου
10 Cls
20 Input "Δώσε την πλευρά του τετραγώνου : ", A
30 P = 4 * A
40 E = A * A
50 Print "Η περίμετρος είναι : "; P
60 Print "Το εμβαδό είναι : "; E
70 End
Άσκηση 7η
Να υπολογιστεί η περίμετρος και το εμβαδό κύκλου.
5 Rem Υπολογισμός Περιμέτρου και Εμβαδού Κύκλου
10 Cls
20 Input "Δώσε την ακτίνα του κύκλου : ", R
30 P = 2 * 3.14 * R
40 E = 3.14 * R * R
50 Print "Η περίμετρος είναι : "; P
60 Print "Το εμβαδό είναι : "; E
70 End
Άσκηση 8η
Να ελεγχθεί αν ένα ορθογώνιο είναι τετράγωνο.
5 Rem Έλεγχος αν ένα Ορθογώνιο είναι Τετράγωνο
10 Cls
20 Input "Δώσε την 1η πλευρά του ορθογωνίου : ", A
30 Input "Δώσε την 2η πλευρά του ορθογωνίου : ", B
40 If A = B Then Print "Το ορθογώνιο είναι τετράγωνο"
Εlse Print "Το ορθογώνιο δεν είναι τετράγωνο"
50 End
Άσκηση 9η
Να ελεγχθεί αν ένα τετράπλευρο είναι ρόμβος.
5 Rem Έλεγχος αν ένα Τετράπλευρο είναι Ρόμβος
10 Cls
20 Input "Δώσε την 1η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A1
30 Input "Δώσε την 2η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A2
40 Input "Δώσε την 3η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A3
50 Input "Δώσε την 4η πλευρά του τετραπλεύρου : ", A4
60 If A1 = Α2 and A2 = A3 and A3 = A4
Then Print "Το τετράπλευρο είναι ρόμβος"
Εlse Print "Το τετράπλευρο δεν είναι ρόμβος "
70 End
Άσκηση 10η
Να διαβαστούν τρεις βαθμοί και να βρεθεί αν ένας τουλάχιστον είναι μικρότερος του 10.
5 Rem Εκμάθηση της εντολής or
10 Cls
20 Input "Δώσε τον 1ο βαθμό : ", A
30 Input "Δώσε τον 2ο βαθμό : ", B
40 Input "Δώσε τον 3ο βαθμό : ", C
50 If A<10 or B<10 or C<10 Then
Print "Υπάρχει ένας τουλάχιστον βαθμός μικρότερος του 10"
Else Print "Όλοι οι βαθμοί είναι μεγαλύτεροι του 10"
60 End
Άσκηση 11η
Διαβάζει συνέχεια βαθμούς και βγάζει προοδευτικό μέσο όρο. Τελειώνει όταν ο βαθμός είναι ίσος με -1. Εκμάθηση μετρητών και αθροιστών και της εντολής While ... Wend.
5 Rem Εκμάθηση της επανάληψης με χρήση της εντολής While...Wend
10 Cls
20 I=0
30 S=0
40 B=0
50 While B<>-1
60 Input "Δώσε έναν βαθμό : ", B
70 If B=-1 Then 110
80 I=I+1
90 S=S+B
100 MO=S/I
110 Print "Ο μέσος όρος είναι : "; MO
120 Wend
130 End
Άσκηση 12η
Να διαβάζει συνέχεια έναν βαθμό και αν είναι μικρότερος του 0 ή μεγαλύτερος του 20, τότε να γυρνάει πίσω και να ζητάει άλλον.
5 Rem Εκμάθηση της επανάληψης με χρήση της εντολής If
10 Cls
20 Input "Δώσε έναν βαθμό : ", A
30 If A<0 or A>20 Then 10
40 End
Άσκηση 13η
Να διαβάζει τρεις βαθμοί και αν όλοι είναι μεγαλύτεροι ή ίσοι του 10, ο μαθητής περνάει, αν όλοι είναι μικρότεροι του 10, μένει στάσιμος, και ένας είναι μικρότερος του 10 και ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 10, μένει ανεξεταστέος στο μάθημα αυτό.
5 Rem Αποτέλεσμα Μαθητή Ανάλογα με τους Βαθμούς του
10 Cls
20 Input "Δώσε τον 1ο βαθμό : ", A
30 Input "Δώσε τον 2ο βαθμό : ", B
40 Input "Δώσε τον 3ο βαθμό : ", C
50 ΜΟ = (A+B+C) / 3
60 If A>=10 and B>=10 and C>=10 Then
Print "Ο μαθητής περνάει"
70 If A<10 and B<10 and C<10 Then
Print "Ο μαθητής μένει στάσιμος"
80 If A<10 and MO>=10 Then
Print "Ο μαθητής μένει ανεξεταστέος στο 1ο μάθημα"
90 If B<10 and MO>=10 Then
Print "Ο μαθητής μένει ανεξεταστέος στο 2ο μάθημα"
100 If C<10 and MO>=10 Then
Print "Ο μαθητής μένει ανεξεταστέος στο 3ο μάθημα"
110 End
Άσκηση 14η
Να ελεγχθούν οι βαθμοί ενός υποψηφίου για αγγλική φιλολογία. Για να περάσει, πρέπει να έχει στα Αγγλικά βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 10, στ’ άλλα δύο μαθήματα ό,τι κάνει και μέσο όρο μεγαλύτερο ή ίσο του 10.
5 Rem Υποψήφιος Αγγλικής Φιλολογίας
10 Cls
20 Input "Δώσε τον 1ο βαθμό : ", A
30 Input "Δώσε τον 2ο βαθμό : ", B
40 Input "Δώσε τον βαθμό στα αγγλικά : ", C
50 ΜΟ = (A+B+C) / 3
60 If C>=10 and ΜΟ>=10 Then
Print "Ο υποψήφιος περνάει"
Else Print "Ο υποψήφιος δεν περνάει"
70 End
Άσκηση 15η
Να υπολογιστεί η υποτείνουσα ορθογωνίου τριγώνου χρησιμοποιώντας συνάρτηση.
5 Rem Χρήση Συνάρτησης για Υπολογισμό Υποτείνουσας Ορθ. Τριγ.
7 DEF FNC= SQR(A*A + B*B)
10 Cls
20 Input "Δώσε την 1η πλευρά : ", A
30 Input "Δώσε την 2η πλευρά : ", B
40 Y = C(A, B)
50 Print "Η υποτείνουσα είναι : ", C
60 End