1ο ΤΕΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του 1ου ΤΕΕ Φλώρινας (56.227 bytes)

ΘΕΜΑ: ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Επιστροφή

ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

Στις ημέρες μας πολλά λέγονται για τον πλανήτη μας.

Οι πατέρες της εκκλησίας και σήμερα είναι επίκαιροι, διότι οι απόψεις και οι θέσεις τους είναι θεμελιωμένες πάνω στην ΑΛΗΘΕΙΑ.

Η διδασκαλία των πατέρων δεν είναι μόνο Θεολογική , αλλά συγχρόνως είναι και επιστημονική, διότι σπούδασαν σ’ όλα τα τότε φημισμένα πανεπιστήμια.

Ο μεγάλος κίνδυνος είναι ότι στις ημέρες μας προσπαθούμε να αποξενώσουμε τη δημιουργία από το δημιουργό. Ναι και καλά θέλουμε να κάνουμε τον κόσμο άθεο και τον θεό άκοσμο.

Όχι να λέμε τη λέξη θεομηνίες, αλλά κυρίως ανθρωπομηνίες, από αμέλεια, βουλιμία, κέρδος, εγκληματικότητα, κακία, κατανάλωση και πάθη.

Υπάρχουν ορατές απειλές, υπάρχουν λήμματα, νέφος, τρόφιμα, θόρυβος, φωτορύπανση, ηχορύπανση. Η φύση εκδικείται όταν την αγνοούμε και δεν την σεβόμαστε.

Ευτυχώς που ο δημιουργός θεός έβαλε νόμους που προβλέπουν, ρυθμίζουν, ισορροπούν και αυτοπροστατεύουν τη φύση.

Μέχρι και θερμοστάτης υπάρχει στο σύμπαν ειδικοί νόμοι ειδικοί μηχανισμοί στη φύση ρυθμίζουν απόλυτες, καταστροφές , το όζον κ.λ.π.

Οι ζώνες van Allen παγώνουν τα σκληρά σωματίδια και ποιος ξέρει τι συστήματα συναγερμού υπάρχουν, τι ασφάλειες μυστικά ( φυσικά ) κρύβονται στο υπερπέραν και τη φύση που τόσο την κακοποιούμε !!!

ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ

Όμως πως υπάρχουν και αόρατες απειλές πνευματικής, αισθητικής και ηθικής μόλυνσης.

Αυτές οι μορφές είναι εξίσου επικίνδυνες στον ψυχισμό μας.

Η ηχορύπανση, τα πορνό, τα κακότεχνα, τα ψυχοβγαλτικά, τα σατανικά πάσης μορφής που κυκλοφορούν και σε έργα, προσβάλουν αφάνταστα τον ψυχισμό μας.

Η αληθινή και καθαρή οικολογική άποψη συνδυάζει περίτεχνη ύλη, θεολογία, ανθρωπολογία και κοσμολογία.

Όχι μονομέρειες, απόλυτες και διασπαστικές θέσεις που εξυπηρετούν άκαρπες και ανούσιες ιδεολογίες.

Οι σχέσεις ανθρώπου και περιβάλλοντος εξαρτώνται από τις σχέσεις ανθρώπου θεού ( υπακοή, μετάνοια, αγάπη ), διότι αυτός είναι ο ποιήσας του κόσμου και και πάντα τα εν αυτών και << εν αυτώ ζώμεν και κινούμεθα εσμέν >>.

ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ ΜΑΣ

Ο άνθρωπος είναι υπέρ καταναλωτής και φλύαρος, δεν φθάνουν μόνο λόγια και νέες ορολογίες

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

Ουσιαστικά ύφος, ήθος, και αγάπη

ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

Σωστή αγωγή, σωστή παιδεία στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινωνία. Σήμερα πως γονείς, καθηγητές και κοινωνικοί φορείς δεν δουλεύουν πάνω στη σωστή βάση.

ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ

Καθαρό φυσικό περιβάλλον και καθαρούς ακέραιους και αγνούς συνανθρώπους.

ΕΙΝΑΙ

απαραίτητο να λειτουργούν σωστά και τα δύο οικοσυστήματα.

Από την επιτόπια έρευνα που έχουμε κάνει στα μοναστήρια της περιοχής μας διαπιστώσαμε ότι όλα τα μοναστήρια ζούνε σύμφωνα με τη διδασκαλία των πατέρων της Εκκησίας μας. Αγαπούν και σέβονται το περιβάλλον και τα πιο πολλά εφαρμόζουν προγράμματα οικολογικής καλλιέργειας.

Ένα από τα πολλά μοναστήρια που εφαρμόζουν πρόγραμμα βιολογικής καλλιέργειας είναι και αυτό της Ι. Μονής Χρυσοπηγής Κρήτης.

Σήμερα στη Χρυσοπηγή καλλιεργούνε με μεθόδους οργανικής γεωργίας όλη την έκταση που περιβάλλει το μοναστήρι, περίπου 130 στρέμματα γης. Σε αυτήν περιλαμβάνονται ως επί το πλείστον ελαιόδενδρα και μανταρινιές αλλά και πορτοκαλιές, αβοκάντο, συκιές και βερικοκιές, καθώς και λαχανόκηποι.

Έχουνε αντικαταστήσει τη χημική λίπανση, σε όλη την παραπάνω έκταση, με κομπόστ που γίνεται με οργανικά υλικά: φύλλα ελιάς και άλλων δέντρων, κοπριά από ζώα ελεύθερης βοσκής, χόρτα, πριονίδι και ακατέργαστα ξύλα, ασβέστη, υπολείμματα φρούτων και λαχανικών, ποσότητα από το οργανικό στερεό υπόλοιπο της έκθλιψης της ελιάς – το οποίο σε άλλη περίπτωση θα γινόταν απόβλητο – κ.ά. Για το γενικότερο εμπλουτισμό του εδάφους σπείρετε βίκος ( ψυχανθές ), που όταν φτάσει στην ανθοφορία, οργώνεται, ελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο στο έδαφος οργανικό άζωτο.

Η καταπολέμηση των βλαβερών εντόμων ( δάκου κ.τ.λ. ) στα δέντρα και τους λαχανόκηπους γίνεται επίσης με οργανικά μέσα, δηλαδή με τη χρήση ειδικών παγίδων και ωφέλιμων εντόμων που παγιδεύουν και σκοτώνουν τα επικίνδυνα έντομα. Στους λαχανόκηπους οι ασθένειες αντιμετωπίζονται και με τη φύτεψη βασιλικού και κατιφέ ανάμεσα στα φυτά, τα οποία είναι άριστα εντομοαπωθητικά εξαιτίας της έντονης μυρουδιάς τους. Για τον ίδιο σκοπό επίσης, ραντίζονται συστηματικά τα φυτά με θειάφι.

Η καταπολέμηση των ζιζανίων στο έδαφος δεν γίνεται με την χρήση δηλητηριωδών ζιζανιοκτόνων αλλά με μηχανικά μέσα. Τα χόρτα που απομακρύνονται δίνοντας ως τροφή σταζώα και τα πουλερικά ή καταλήγουν στο κομπόστ, ενώ εκείνα που απομένουν στο χωράφι ενσωματώνονται στο έδαφος με επιφανειακό όργωμα. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ο καθαρισμός του εδάφους αλλά και η τροφή των παραγωγικών ζώων.

Παράλληλα με τη βιολογική γεωργία και σε άμεση σχέση με αυτήν γίνεται και η διαχείριση των απορριμμάτων της Μονής. Τα οργανικά υπολείμματα των τροφών, συγκεντρώνονται σε ειδικό μέρος, όπου αναμειγνύονται με χώμα και άλλα υλικά, για να ενσωματωθούν τέλος με το κομπόστ, όταν πλέον θα είναι έτοιμα. Επιπλέον, τα υπολείμματα του χαρτιού, του γυαλιού και του αλουμινίου δίνονται στην ανακύκλωση, για να αξιοποιηθούν περαιτέρω. Συγχρόνως γίνεται αυστηρή επιλογή στις αγορές, ώστε να μη γίνεται χρήση προϊόντων που δεν ανακυκλώνονται.

Με τους παραπάνω τρόπους στη Μονή Χρυσοπηγής έχει επιτευχθεί, ώστε μια κοινότητα πενήντα περίπου ανθρώπων να μην επιβαρύνει με τα απορρίμματα της το πρόγραμμα του Δήμου, αλλά αντίθετα να τα αξιοποιεί προσφέροντας έτσι μια έμμεση λύση στο χρόνιο πρόβλημα διαχείρισης των σκουπιδιών στα Χανιά.

Η συστηματική οργανική καλλιέργεια των κτημάτων της Μονής Χρυσοπηγής αποφέρει την παραγωγή μεγάλης ποσότητας οργανικών προϊόντων, τα οποία χρησιμοποιούνται για εσωτερική κατανάλωση, δηλαδή για τη διατροφή της αδελφότητας και των πολυάριθμων επισκεπτών, και για προώθηση στο εμπόριο, γεγονός που αποτελεί μία από τις κύριες πηγές εσόδων της Μονής.

Ένα από αυτά τα προϊόντα είναι το οργανικό ελαιόλαδο, το οποίο τυποποιείται στη Μονή από τις αδελφές. Η διαδικασία είναι απλή και ακολουθεί παραδοσιακές μεθόδους με φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία: Οι ελιές αμέσως μετά την καθημερινή συγκομιδή, μεταφέρονται στο ελαιοτριβείο μέσα σε καθαρούς πάνινους σάκους. Εκεί εκθλίβονται σε μηχάνημα ψυχρής πίεσης. Το παραγόμενο λάδι τοποθετείται σε καθαρά ανοξείδωτα δοχεία σε ειδικό χώρο της Μονής, ο οποίος έχει κατάλληλο αερισμό και μελετημένο ηλιακό προσανατολισμό, ώστε το λάδι να παραμένει σε σταθερή θερμοκρασία, Τρείς μήνες μετά την παραγωγή, αρχίζει η εμφιάλωση του λαδιού σε απολύτως υγιεινές συνθήκες. Η εμφιάλωση και τυποποίηση του ελαιόλαδου γίνεται από τις αδελφές της Μονής, οι οποίες έχουν επίσης σχεδιάσει και τις ετικέτες που επικολλούνται στις φιάλες. Με ανάλογο τρόπο γίνεται και η διάθεση των μανταρινιών. Η συγκομιδή και η συσκευασία του καρπού γίνεται από τις αδελφές. Τα μανταρίνια πωλούνται συσκευασμένα ως προϊόν βιολογικής γεωργίας.

Τα προϊόντα της Μονής που διατίθενται στο εμπόριο συνοδεύονται από κατάλληλη συσκευασία και παρουσίαση, ώστε να πληροφορείται και να ευαισθητοποιείται ο καταναλωτής για το πρόγραμμα βιολογικής καλλιέργειας, την εξαιρετική σημασία που έχει για την ψυχοσωματική υγεία του ανθρώπου και τη σχέση του με την Ορθόδοξη παράδοση του τόπου μας.

 

Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΕΡΙ ΦΥΣΕΩΣ

[ Φύση ή φυσικός κόσμος είναι το σύνολο των όντων υποπίπτουν στην αντίληψή μας με τις πέντε αισθήσεις . Ο φυσικός κόσμος μπορεί να διαιρεθεί στο μικρόκοσμο. ( που αποτελείται από μικρά όντα) κύτταρα, μικρόβια, μόρια κ.τ.λ ].

[ Και στο μακρόκοσμο που περιλαμβάνει τα μεγάλα σώματα ( δέντρα, βουνά, θάλασσες, άστρα, γαλαξίες κ.τ.λ ).

Μακρόκοσμος και μικρόκοσμος δυο θαυμαστοί κόσμοι. Ασχολήθηκε ο Μ. Βασίλειος ιδιαίτερα με τα έμβια όντα και τους επιμέρους κλάδους των βιολογικών επιστημών όπως με την ]

[ α) συστηματική ( την ταξινόμηση δηλαδή των ειδών )

β) την ανατομία ( εσωτερική οργάνωση )

γ) την μορφολογία ( εξωτερική μορφή των οργανισμών )

δ) τη φυσιολογία ( που μελετά τις λειτουργίες των οργανισμών)

ε) την οικολογία ( που εξετάζει τις σχέσεις του οργανισμού με το περιβάλλον).

Πολλά από τα στοιχεία που αναφέρει είναι άγνωστα και σε εμάς που ζούμε 1.600 χρόνια μετά τον Μ. Βασίλειο ].

Ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών κ. Σωτήρης Σβολόπουλος χαρακτήρισε τον ποιμενάρχη για την εποχή του, ως αξιόλογο εκλαϊκευτή των φυσικών επιστημών.

[ Το πιο σπουδαίο έργο του Μεγάλου Βασίλειου στο οποίο αναπτύσσει τα περί φύσεως είναι εξαήμερος. Είναι συγκεκριμένες εννέα ομιλίεςστις οποίες ερμηνεύει τους 25 στοίχους της ΓΕΝΕΣΕΩΣ. Αναπτύσσει αρκετά επιστημονικά θέματα από την αστρονομία, μετεωρολογία, φυσική κ.τ.λ.] ‘ Ο δημιουργός ως αγαθός εδημιούργησε το χρήσιμο, ως σοφός το τέλειο και ως δυνατός το μέγιστον.

‘ Τα από χρόνου αρξάμενο πάσα ανάγκη και εν χρόνω τελεσθήναι.

Δηλαδή εφόσον ο κόσμος κατ’ ανάγκη θα έχει και τέλος. Την ίδια γνώμη έχουν και σήμερα οι περισσότεροι επιστήμονες που υποστηρίζουν το σερμοδυναμικό αξίωμα, ότι δηλαδή ο βαθμός αταξίας του σύμπαντος συνεχώς αυξάνεται και η ενέργεια συνεχώς υποβαθμίζεται.

Ο χρόνος λέγει ο Μ Βασίλειος, είναι σύμφυτος με τον κόσμο. Δηλαδή ταυτόχρονα με την ύλη, υπάρχει και ο χρόνος.

Κάτι ανάλογο σήμερα υποστηρίζεται από τη γενική θεωρία της ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ του Αϊνστάιν.

[ Με ιδιαίτερο θαυμασμό μιλάει για τα άστρα τα οποία ονομάζει άνθη (λουλούδια ) του ουρανού. Αναφέρει στην εξαήμερο σπουδαίες αστρονομικές παρατηρήσεις, μιλάει για πλανήτες και απλανείς .

Αλήθεια λέγει, δεν θαυμάζεις τον αριθμό, την ποικιλία και το πώς είναι στεργιωμένα ! ! ! ].

[ Ο Μ. Βασίλειος ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την θάλασσα ].

[ Αναφέρει ένα πλήθος θαλάσσιων ζώων, τα οποία περιγράφει και ταξινομεί προσπαθώντας από την ζωή τους να αναλύσει διδάγματα για τον άνθρωπο.

Στην συνέχεια εξετάζει το βασίλειο των ζώων. ] Μένει κατάπληκτος μπροστά στα μυστήρια του φυσικού βασιλείου και παρατηρεί.

‘ Πως από το ίδιο νερό, στο αμπέλι έχουμε το κρασί και στην ελιά

( το λάδι );

Το ίδιο το νερό πως σε άλλο καρπό είναι γλυκό και σε άλλο ξινό;

Αλήθεια ! ! δεν είναι αυτό ένα θαύμα ! ! !

[ Αριστοτεχνικά στο έργο του ( εξαήμερος ) περιγράφει τον κόσμο των πτηνών και των θηλαστικών.

Απορεί κανείς πως το πλάτος και το βάθος των γνώσεών του επεκτείνεται και σ’ αυτές τις επιστήμες ! ! ] Αφιερώνει αρκετές σελίδες για την μέλισσα περιγράφοντας τον τρόπο ζωής της, την την εκλογή της βασίλισσας που γίνεται αξιοκρατικά και την υπακοή των μελισσών, συμβουλεύει μάλιστα τους νέους να κάνουν σωστές επιλογές μιμούμενοι τις μέλισσες που αποφεύγουν τα δηλητηριώδη άνθη και με προσογή περισυλέγουν το νέκταρ και τη γύρη.

Αρκετέ γράφει για τους γερασμένους γονείς των πελαργών, όταν κάποιος πελαργός γεράσει και χάσει τα φτερά του μαζεύονται τα παιδιά του και τον ζεσταίνουν με τα φτερά τους, του ετοιμάζουν την τροφή και όταν χρειαστεί τον σηκώνουν με τα φτερά τους.

Το τριγόνι, όταν χάσει τον σύντροφό του δεν ζευγαρώνει άλλο, δείγμα αφοσίωσεις και εγκράτειας.

 

Η ΦΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

Τρία μεγάλα βιβλία υπάρχουν.

Το πρώτο βιβλίο είναι η Αγία Γραφή,

Το δεύτερο βιβλίο είναι ο άνθρωπος,

Το τρίτο βιβλίο που μελέτησε ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ήταν η φύση.

Δύο δασκάλους μας χάρισε ο θεός, λέει

α) τη συνείδηση ν’ αντηχεί μέσα μας βαθειά

β) το θέαμα της φύσεως να μας διδάσκει από τα μάτια μας.

Ένα δάσκαλο στο σπίτι ( εννοεί τη συνείδηση ) και ένα δημόσιο δάσκαλο ( εννοεί τη φύση ) εντελώς δωρεάν.

Το βιβλίο της φύσεως τονίζει, το χάρισε ο δημηουργός σ’ όλους τους ανθρώπους, δεν χρειάζεται να έχεις χρήματα για να το αγοράσεις, δεν δεν είναι απαραίτητο να είσαι μορφωμένος και να ξέρεις μια γλώσσα για να το διαβάσεις άνετα διαβάζει αυτό και ο αγράμματος και ο σοφός, είναι πάντα στη διάθεση και του πλούσιου, αλλά και του φτωχού.

Και είναι τόσο πλούσια η διδακτέα ύλη του βιβλίου της φύσεως, ανεξάντλητη, τόσο στο μακρόκοσμο όσο και στο μικρόκοσμο ! ! !

ΑΝΘΡΩΠΕ

γιατί αγνοείς τη φύση;

γιατί την περιφρονείς;

γιατί δεν προσπαθείς να μάθεις τους ΝΟΜΟΥΣ και τα μυστικά της φύσεως;

Δεν γνωρίζεις ότι η ζωή σου εξαρτάται από τη ζωή της φύσεως;

Ο θεός δημιούργησε τη φύση για τον άνθρωπο και μόνο γι’ αυτόν.

Την έκανε ωραία, θαυμάσια, παναρμόνια, καλή, μεγάλη, ποικίλη, πολυτελή, διαρκή, χρήσιμη και ωφέλιμη από κάθε άποψη.

ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗ ΦΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ ΔΟΘΗΚΕ :

  1. Για τη σύσταση και διατροφή του σώματος να διατρέφεσαι από τα φυτά, τα ζώα και τα πτηνά.
  2. Για τη φιλοσοφία της ψυχής, διότι η φύση διδάσκει με ζωντανά παραδείγματα.
  3. Γιατί είναι ο δρόμος ο ειδικός που οδηγεί στη θεογνωσία. Από τα δημιουργήματα ανακαλύπτουμε τον δημιουργό.

Από τα πλάσματα διακρίνουμε τον πλάστη θεό.

Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΩΝ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ

“ ΠΩΣ ΔΙΗΓΟΥΝΤΑΙ ”;

Φωνή δεν έχουν, άτομα δεν απόκτησαν. Γλώσσα δεν υπάρχει. Διηγούνται με τη θέα τους ! ! !

Διότι όταν δείς, την ομορφιά, το μέγεθος, το ύψος, τη θέση, το σχήμα, την ευταξία, την αρμονία, την σκοπιμότητα, την ηλικία είναι, σαν ν’ ακούς μια φωνή να σε λέει και αν θαυμαστός ο έναστρος ουρανός, υπέροχος ο ήλιος, κέντημα η γη με τα άνθη της, σκέψου πιο θαυμαστός είναι αυτός που τα έφτιαξε. Πρόσεξε λέγει, η φύση δεν είναι θεός ! ! όχι η φύση, μόνη της, όχι τα στοιχεία της φύσεως μόνα τους.

Σκέψου υπάρχει πρόνοια, υπάρχουν νόμοι στην φύση, υπάρχουν δράσεις, υπάρχουν αντιδράσεις, υπάρχει πρόγραμμα, υπάρχει μελέτη, υπάρχει σχέδιο ! ! !

Πρόσεχε…… η φύση δεν είναι αυτοκίνητη, είναι θεοκίνητη ! ! !

Πες μου τι είναι γλυκύτερο από το φώς ; και όμως και αυτό κουράζει. Γι’ αυτό καθόρισε να υπάρχει ημέρα και νύχτα και έτσι την κάνει ικανότερη για το φώς της επόμενης ημέρας.

Με την ίδια τάξη εναλλάσσονται οι εποχές από την ψυχρότερη σιγά – σιγά προς την θερμότερη αλήθεια ! ! ! Θαυμάζεται τις διάφορες εποχές… η κάθε εποχή έχει το σκοπό της και τον προορισμό της…

ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΥ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑΝ ΑΘΑΝΑΤΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ ! ! !

 

Η ΦΥΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΘΕΟΛΟΓΟ ΓΡΗΓΟΡΙΟ

Η γη, ο ήλιος, η σελήνη και οι άλλοι αστερισμοί.

Πως θεμελιώθηκε η γη ; ποιο όχημα τη μεταφέρει και ποιο είναι το υποστήρηγμά της ;

Τη στηρίζουν οι νόμοι. Μα αλήθεια ποιος είναι αυτός που έβαλε αυτούς τους νόμους ;

Για πες μου σε παρακαλώ

Ποιος άπλωσε τόσο πλούσια τον ουρανό και έβαλε στη θέση τους τα αναρίθμητα αστέρια ;

Για πες μου

Τι είναι ουρανός, τι είναι αστέρια ;

Πες μου ποια είναι η αιτία της τάξεως και της κινήσεως;

Πως ο ήλιος στέλνει το φως και τη ζεστασιά σε όλο τον κόσμο και σε όλα τα μάτια.

Πως θερμαίνει χωρίς να κατακαίει;

Ασφαλώς δεν είναι ο άνθρωπος, γιατί αυτός μόνο τραύματα και οπές ξέρει να δημιουργεί στο όζον.

Ποιος τον έβαλε σε κίνηση από την αρχή, ποιος ποιος τον κινεί σταθερά αυτόν τον ακάματο, τον ζωηφόρο και ζωογόνο ήλιο.

Αλήθεια ! ! ! γνωρίζεις τη φύση και τις φάσεις της σελήνης. Δεν θαυμάζεις τις φάσεις της τροχιάς της και τον μυστικοπαθή φωτισμό της…………! ! !

ΘΕΟΜΗΝΙΕΣ

Ή ΑΝΘΡΩΠΟΜΗΝΙΕΣ ;

Γιατί έχουμε επαναστάσεις στη φύση, γιατί τόση βία παρατηρείται μερικές φορές ;

Γιατί τα επιτρέπει αυτά Ο ΚΑΛΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΘΕΟΣ ;

Γιατί η θάλασσα καλύπτει τη ξηρά, γιατί βράζει και κοχλάζει η γη, γιατί έρχονται παράξενες βροχές ;

Γιατί έχουμε ακαρπίες της γης, γιατί έχουμε καταστροφές από ανέμους ή χαλάζι.

Από πού οι ασθένειες και οι σεισμοί της γης ;

Γιατί έχουν ξηραθεί οι καλλιέργειες, έχουν μείνει άδειες οι αποθήκες, έχει εξαφανισθεί η βοσκή των κοπαδιών, έχουν λιγοστέψει οι ομορφιές της γης ;

Γιατί δεν έχουν γεμίσει από σιτάρι οι πεδιάδες ;

Από πού προέρχονται όλα αυτά και ποια είναι η αιτία της καταστροφής ;

Όλα αυτά υπάρχουν για τις αμαρτίες μας απαντά ο Γρηγόριος ο Θεολόγος.

Είναι ανάγκη να επιστρέψει στη θέση του ο αποστάτης άνθρωπος.

Είναι ανάγκη να μετανοήσει. Τονίζει ο Μεγάλος Πατέρας Άνθρωπος της Παρακοής δεν ήταν μόνο ο πρώτος άνθρωπος, είναι και ο σύγχρονος που εκτός από την Παρακοή έχει τάσεις καταστροφής, αυτοκαταστροφής.

Η φύση δεν είναι μόνο δάσκαλος μεγαλειότητας το Θεού.

Δεν είναι άγγελος της μετανοίας και επιστροφής του ανθρώπου.

Είναι και ένα ανοιχτό βιβλίο που διδάσκει τους ανθρώπους, μορφωμένους και αγράμματους.

Η φύση διδάσκει την τάξη, την υπακοή, τη δικαιοσύνη, την ειρήνη και την ενότητα.

Σχετικά με την υπακοή τονίζει κανένας ποτέ δεν είδε ούτε δελφίνι να οργώνει, ούτε βόδι να κολυμπά στο νερό.

Κανέναν ασφαλώς δεν είδε τον ήλιο να αυξομειώνεται τη νύχτα, ούτε την σελήνη να λάμπει την ημέρα.

Και ο Άγιος Γρηγόριος καταλήγει.

Αν τα ζώα και τα αστέρια υπακούνε στους νόμους της φύσεως και τάξεως, όπως τόσο όμορφα τα τακτοποίησε ο Δημιουργός.

ΠΟΣΟ

μάλλον εμείς οι άνθρωποι και μάλιστα οι χριστιανοί είναι απαραίτητο να έχουμε υπακοή στον νόμο της φύσεως και της χάριτος.

ΑΥΤΟ

θα βοηθήσει όχι μόνο στην ευημερία, αλλά και στη σωτηρία μας.

ΑΥΤΟ

θα προφυλάξει τη γη και θα ασφαλίσει τη ζωή μας.

 

Οι Υπεύθυνες του Προγράμματος

Πούλιου Αγνή

Κοσμά Χρυσούλα

Καστρισιαννάκη 35 - 531 00  Φλώρινα

Τηλ. 03850-24907

 

1ο ΤΕΕ Φλώρινας

3ο χιλ. Φλώρινας-Νίκης - 531 00  Φλώρινα

Τηλ. 03850-46137

 

 back.gif (9867 bytes)

Επιστροφή